Världens godaste soppa

Tjingeling! Vi har fått tillbaka våran vanliga lärare Hans idag. Fast Karin var okej. Hon var snäll och en bra lärare så jag är nöjd. Aja, på morgonen hade vi hemkunskap igen. Vi skulle göra potatis-och purjolöksoppa. Det blev samma grupper som förra gången, altså jag och Kalle. Det är jätte kul att laga mat, man känner sig liksom äldre och duktigare. När vi var klara och hade diskat lite och sådär så fick vi sätta oss ner och äta. Jag hade dukat jätte snyggt, som värsta resturangmiddan. Soppan var jätte god. Fast den påminde mig om någon sås jag hade ätit till nån fisk som jag antingen hade fått hemma eller i skolan. Jag märkte också att hemkunskaps läraren är jätte snäll. Den andra gruppen från varan klass värkade tycka att hon var lite jobbig att lyssna på.

Okej, bye, bye!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra,Maja nu bjuder du oss på både mat och fika när vi kommer. Kram Mormor

2010-01-30 @ 11:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0