Muffins och kvarglömt smör

Hej alla läsare! Jag kom hem från skolan för några timmar sen. Idag hade jag hemkunskap för första gången. Precis när skolan började så skulle vi över till gymnasiet där hemkunskapsalen låg. När vi kom in så presenterade vår nya lärare sig. Hon hette Elisabet Martinson (tror hon stavar så) som måste ha varit skåning eftersom hon hade skånsk dialekt. Det var ganska jobbigt när hon pratade, inte bara skånskan utan att hon lesspade. Ibland så hörde jag inte vad hon sa på grund av det. Men annars verkade hon bra. Vi skulle få baka äppelmuffins. Hon lottade ut grupperna, jag blev med Kalle. En ganska stöddig kille. Men födelen var att vi bara var två, det betyder fler muffins. När vi hade visspat en del av smeten klart så skulle vi smälta smör och vatten. När det var klart så hällde vi i lite i taget. Faktist så funkade det ganska bra med Kalle och mig. Han är inte så jobbig utan sina kompisar. Vi lät lite av smöret vara kvar så att vi kunde hälla i det sen. När vi var helt klara med smeten och skulle hälla i formarna så kom jag på och sa till Kalle: "Vi har glömt det sista av smöret!". Men då var det försent. Aja, muffinsarna blev goda iallafall och vi fick elva stycken var.

Nu ska jag sluta, pussar och...

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej gumman! När vi kommer nästa gång ser vi fram emot att få äta muffins som du bakat för nu vet jag ju att du kan.Kram Mormor

2010-01-20 @ 19:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0